Ronja Åsen

- Mamma.Student.Samboer.Interiør -

Hva gjorde vi?

• 15.09.2015, 10:50

Jeg har jo enda ikke fått fortalt dere hva vi har gjort i sommermånedene. Vi har faktisk hatt en ganske fin sommer, til tross for at været har vært utrolig dårlig i år og at vi desverre rakk å være i hele 3 begravelser på veldig kort tid. Ellers har vi gjort ganske mye gøy også. Så det tenkte jeg at jeg skulle skrive litt om under her.

Vi startet ferien med en tur til dyreparken, hvor vi dro sammen med søstern til Joakim, Johanne. Det synes Mie var kjempestas og vi koste oss kjempemasse. Vi overnattet 2 netter på quality hotellet rett sidenav dyreparken, så det var mulig å gå bort dit. Den første dagen gikk vi bort på sørlandssenteret og tittet litt der og spiste på egon. Litt senere dro Joakim og Othilie på butikken og handlet litt mat vi kunne ha på rommet vårt, og da gikk jeg, Mie og Johanne og testet ut bassenget på hotellet. Det var veldig spennende synes Mie.

Dag nr 2 i Kristiansand startet vi dagen med frokost før vi gikk bort i parken, vi var veldig heldige med været, det var overskyet og ikke for varmt, så det var veldig deilig. Vi fikk sett masse dyr og jeg og Johanne fikk lurt med oss Mie opp i tømmerrenna. Det synes hun var veldig skummelt og var ikke helt fornøyd med oss etterpå. Men det gikk fort over. Da vi skulle gå fra parken kom regnet, så vi var helt gjennomvåte når vi kom frem til hotellet. Da fikk vi skiftet litt alle sammen, før vi la oss til å sove alle 5. Senere på kvelden skulle vi jo på kapteinsabeltann show, så vi måtte jo være opplagte til det. Jeg og Joakim våknet en god stund før Mie og Johanne, så vi dro å kjøpte pizza mens de sov. Så fikk vi i oss litt mat før vi gjorde oss klare å dro bort i parken for å se show. Det striregnet selvsagt under hele showt, så Othilie lå inni en regnponsho i fanget til Joakim, med bare annsiktet fritt. Hun sov jo gjennom hele showet så det var veldig bra. Mie synes det var veldig spennende også, så vi la oss veldig fornøyde den kvelden.

Den siste dagen fikk vi pakket ned og satte snuta hjemmeover igjen, men en bil som fusket litt..... Og det fikk vi senere erfare at ikke bare var tung bil for å si det sånn...(fortsettelse følger)

Mie hadde fått annsiktsmaling, men detn gråt hun utover litt ut på dagen. Det var totalt krise.

Mie og tante Johanne, klare for å se på at løvene skulle få mat.

Da vi kom hjem fra Kristiansand, fant vi ut at vi skulle utnytte ferieuka til Joakim skikkelig. Så vi ringte foreldrene til Joakim og spurte om vi kunne få låne hytta dems. Og det kunne vi. Så da bestemte vi oss for at vi skulle reise opp dit og kose oss der de siste ferie dagene Joakim hadde.
Vi kom oss greit opp på hytta, og dagen etter hadde vi bestemt oss for at vi skulle ta turen til Hunderfossen, Vi pakket bilen og kjørte avgårde. Mie var så spent i baksete. Men ikke langt etter vi hadde begynt å kjøre får vi opp " redusert motorytelse" i bilen. Panikken tok oss kan du si der vi stod oppe på fjellet, men en utålmodig jente i baksete som lurte på hva som skjedde. Vi fikk bort varselen og fortsatte ferden, så begynte bilen og hoppe og det var ikke noe annet å gjøre enn å stoppe den. Vi var helt sikre på at, nå var mototren i bilen helt ødelagt. Etter å ha ringt til forsikringen vår og naf viste det seg at vi "bare" hadde punktert. Vi prøvde oss da på å bytte dekket selv, men vi hadde vi ikke muttere som passet, så da måtte vi bare vente på naf som fikk oss ned til Lillehammer så vi fikk litt hjelp der. Det var en mindre artig tur og sitte baklengs på et lasteplan.

Sånn ca 4 timer etter tidskjema kom vi oss omsider på Hunderfossen, der vi skulle møte Irene, som er Joakim sin tremening og Mie sin fadder. Vi fikk desverre ikke så veldig mange timer sammen med hun der før vi måtte dra tilbake til hytta og Irene skulle på jobb, Men vi fikk da gjort de helt obligatoriske tingene mens vi var der og Mie hadde en veldig fin tid der, så det er vi fornøyd med. Ellers så koste vi oss på hytta, Mie synes det var stas at Tante Johanne var der og sov en natt sammen med oss før vi skulle dra hjem.

Othilie koste seg storsett bare i vogna.

Irene, Joakim og Mie kjører traktor.

Trollet.

Ellers så har vi gjort litt av hvert, vi har besøkt Mine besteforeldre en tur, Vi har kost oss på bibloteket og på kafeer, Jeg og mamma tok med oss jentene en dag og badet innendørs.
Også har vi jo hatt dåp og hatt noen fine dager hvor vi har kost oss. En veldig fin sommer, selvom vi kan telle anntall soldager på en hånd og vi faktisk ikke har vært en eneste tur på stranda i det heletatt.

Hva har dere gjort i sommer?